Hrvatska trči ljetna liga – detaljna pravila

U nastavku donosimo detaljna pravila ljetne lige Hrvatska trči. Pokušali smo ih napisati što sažetije i informativnije, nadamo se da će svima biti jasna. Ukoliko imate još koje neodgovoreno pitanje, uvijek možete poslati mail na hrvatskatrci@gmail.com i odgovorit ćemo vam u kratkom roku.

 

Prije svega nekoliko općenitih pitanja i odgovora, za one koji sudjeluju prvi put:

Koliko kola ima liga: pet, trčimo svaki vikend u kolovozu

Moram li trčati svako kolo: ne, za finišersku medalju dovoljno je istrčati i prijaviti jedan rezultat, ali bilo bi odlično da trčite što je moguće više kola, zato ste se valjda prijavili. 🙂

Kojim danima se trči i kada: trči se subotom ili nedjeljom, dan koji vam bolje odgovara. Trčati/hodati možete u bilo koje doba dana i na bilo kojem mjestu.

Ne mogu istrčati 5 km, mogu li hodati: naravno, hodati ili kombinirati hodanje/trčanje.

Mogu li trčati različite dionice natjecateljske kategorije: da, možete trčati sve četiri dionice, svaku na jednom kolu, možete samo jednom prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju, a ostale u rekreativnu, možete trčati sve moguće kombinacije. 🙂

Kada da trčim po ovim vrućinama: rano ujutro ili navečer, pazite na sebe, pijte dovoljno tekućine, smanjite tempo… Na ligi sudjelujete na vlastitu odgovornost.

Još pitanja i odgovora potražite ovdje

 

Kategorije i prijava rezultata

Idemo objasniti kategorije. Imamo dvije kategorije – rekreativnu (u koju spadaju i sva djeca) i natjecateljsku. Izbor kategorije imat ćete prilikom svake prijave rezultata. Dakle, ne prijavljujete sebe u neku od kategorija, već svoj rezultat prijavljujete u rekreativnu ili natjecateljsku kategoriju.

Rezultat ćete prijavljivati preko jednostavne forme na stranici utrka.com. Svaki trkač ima individualni link na kojem prijavljuje rezultate za sva kola, uvijek preko istog linka. Njega smo poslali svim trkačima na mail adresu iz prvobitne prijave na ligu. Ako niste dobili mail, provjerite neželjenu poštu.

Za svako kolo rezultat ćete moći prijaviti najkasnije u ponedjeljak do 12:00 sati. Nakon toga, prijave rezultata više neće biti moguće ni na koji način. Savjetujemo da rezultat prijavite odmah nakon trčanja da ne zaboravite. 🙂

POGLEDAJTE KRATKU PREZENTACIJU POSTUPKA PRIJAVE REZULTATA 

 

Rekreativna kategorija (u kojoj su i djeca)

Rekreativna kategorija nije natjecateljska. To znači da svi koji žele u rekreativnu kategoriju, (a to su i sva djeca), mogu istrčati (ili prehodati) proizvoljnu distancu. Za odrasle prihvatljivo je 5 km ili više, a djeca mogu i manje, primjerno dobi djeteta.

Rezultati dječje i rekreativne kategorije bit će objavljeni sortirano prema startnom broju. Za prijavu rezultata rekreativne kategorije dovoljan je sportski sat ili mobitel s aplikacijom koja prati prijeđenu udaljenost i vrijeme.

 

Natjecateljska kategorija

Natjecateljska kategorija ima četiri zadane distance – 5 km, 10 km 21.1 km (polumaraton) i 42.2 km (maraton). Dakle, oni koji žele prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju, moraju istrčati točno jednu od zadanih dionica.

Oni koji žele prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju moraju imati sportski sat i/ili aplikaciju iz koje se može podijeliti link na aktivnost, koji mora biti postavljen na “javno” da ga se može pregledati. To su npr. Garmin, Suunto, Polar… tj. njihove aplikacije, a postoji i nekoliko aplikacija za mobitel koje to mogu, npr. Strava ili Sports Tracker.

Dakle, za natjecateljsku kategoriju nije dovoljno samo upisati rezultat ili imati sliku s aktivnosti, potreban je link na GPS zapis koji ćemo kontrolirati.

Aktivnost mora biti neprekinuta, tj. nije dozvoljeno zaustavljanje “štoperice” prilikom aktivnosti. Baš kao i na pravoj utrci, gleda se ukupno vrijeme aktivnosti od starta do cilja.

Aktivnost ne smije biti kraća od distance koja se prijavljuje. Znači, 4.90 km nije 5 km, 21 km nije polumaraton već treba istrčati 21.1 km, isto tako 42 km nije maraton već treba istrčati 42.195 metara. Svaka prijava s kraćom distancom bit će nevažeća. S druge strane, aktivnost smije biti neznatno duža, npr. 5.01 km, 10.05, 21.13 ili 42.30.

 

Kako ćemo odrediti ukupne pobjednike lige u natjecateljskoj kategoriji

Odlučili smo se za najjednostavniji model – za svaku dionicu u muškoj i ženskoj kategoriji, pobjednici će biti oni koji su dionicu istrčali najbrže, na bilo kojem kolu lige. Onima koji su u natjecateljskoj kategoriji istu dionicu istrčali više puta, u ukupni poretku na kraju lige ući će najbolje vrijeme.

Molimo sve da shvate, mi razumijemo sve probleme koje donosi natjecateljska kategorija. Neće svi trčati u istim okolnostima, netko može imati loše vremenske uvjete, trčati na valovitom terenu… Netko drugi će trčati po terenu koji nema elevacije, trčati za vikend kada je prohladno i slično. Ovo nije prava utrka i nema apsolutne pravde, istih uvjeta za sve i sudaca koji će pratiti utrku.

Ova natjecateljska kategorija je po mnogočemu “rekreativna”, ovo je svojevrstan eksperiment pokrenut samo zbog velikog broja upita da u ligu unesemo barem malo natjecateljskog duha.

Apeliramo na fair play, primarni cilj ove lige je rekreacija i zabava, a ne pravo natjecanje. Onaj tko odluči varati, vara samo sebe i izlaže se opasnosti da bude diskvalificiran.

 

O timovima

Imamo dva tima, zeleni i plavi, pa ćemo i njih posebno pratiti kroz statistiku. S obzirom da nemamo jednak broj trkača u timovima, uspoređivat ćemo ono što je usporedivo – postotak članova tima koji su trčali, prosječnu udaljenost po trkaču, prosječni tempo i slično. Jednako tako po timovima ćemo pratiti i rezultate u natjecateljskoj kategoriji.

 

Kratka rekapitulacija osnovnih pravila

  • REKREATIVNA KATEGORIJA – DJECA
    • nije natjecateljska
    • istrčati ili prehodati dionicu primjerenu dobi djeteta (nije zadana minimalna)
    • prijaviti rezultat kao rekreativnu distancu
    • rezultati će biti poredani po startnom broju

 

  • REKREATIVNA KATEGORIJA – ODRASLI
    • nije natjecateljska
    • istrčati ili prehodati distancu 5 km ili više
    • prijaviti rezultat kao rekreativnu distancu
    • rezultati će biti poredani po startnom broju

 

  • NATJECATELJSKA KATEGORIJA
    • istrčati jednu od zadanih dionica:
      • 5000 m
      • 10000 m
      • 21097 m – polumaraton
      • 42195 m – maraton
    • prijaviti rezultat
    • u prijavi priložiti link na GPS zapis postavljen na “javno” da bi se mogao pregledati
    • rezultati će biti po svakoj dionici, klasično kao na pravim utrkama, od najbržeg do najsporijeg, posebno u muškoj i ženskoj kategoriji

 

Kako pratiti informacije o ligi

Sve informacije o ligi pratiti možete na stranici hrvatskatrci.hr

Otvorili smo i novu PRIVATNU Facebook grupu samo za trkačice i trkače lige, pridružite joj se, Hrvatska trči >> https://www.facebook.com/groups/hrvatskatrci/
U ovoj ćemo grupi objavljivati ekskluzivni sadržaj za trkačice i trkače lige, bit će tu puno savjeta i rasprave o trčanju, rezultatima i ligi. 🙂

Kao i do sada, svoja trčanja možete objavljivati i na “matičnoj” Facebook grupi “TRČIMO! 3sporta.com“, no grupa Hrvatska trči napravljena je baš za ligu.

Nakon trčanja pošaljite nam svoje fotke na hrvatskatrci@gmail.com da ih objavimo u velikom foto albumu na Facebooku.

Svoje upite možete poslati na mail hrvatskatrci@gmail.com

 

Scroll to top