fbpx

Ljetna liga Hrvatska trči 2022. – detaljna pravila

U petak 15. srpnja 2022. godine počinje naša i vaša Ljetna liga Hrvatska trči!

U nastavku donosimo detaljna pravila, pokušali smo ih napisati što sažetije i informativnije, nadamo se da će svima biti jasna. Proučite pravila, a ukoliko imate još koje neodgovoreno pitanje, možete poslati mail na hrvatskatrci@gmail.com i odgovorit ćemo vam u kratkom roku.

 

Prije svega nekoliko općenitih pitanja i odgovora, za one koji sudjeluju prvi put:

Liga ima pet kola, pet vikenda (od petka do nedjelje):

  1. kolo 15. – 17. 7. 2022.
  2. kolo 22. – 24. 7. 2022.
  3. kolo 29. – 31. 7. 2022.
  4. kolo 5. 8. – 7. 8. 2022.
  5. kolo 12. – 14. 8. 2022.

Trči se jednom po svakom kolu i prijavljuje se jedan rezultat po kolu.

 

Odgovorimo na nekoliko čestih pitanja:

Moram li trčati svako kolo: ne, uvjet za sudjelovanje je najmanje jedno istrčano kolo, ali bilo bi odlično da trčite što je moguće više kola, zato ste se valjda prijavili.
Time ujedno povećavate šansu svog tima za ukupnu pobjedu. 🙂

Kojim danima se trči i kada: trči se petkom, subotom ili nedjeljom, dan koji vam bolje odgovara. Trčati/hodati možete u bilo koje doba dana i na bilo kojem mjestu.

Ne mogu istrčati 2 km, mogu li hodati: naravno, hodati ili kombinirati hodanje/trčanje.

Mogu li trčati različite dionice natjecateljske kategorije: da, možete trčati sve četiri dionice, svaku na jednom kolu, možete samo jednom prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju, a ostale u rekreativnu, tj. možete trčati sve moguće kombinacije. 🙂

Još pitanja i odgovora potražite ovdje: https://hrvatskatrci.hr/najcesca-pitanja-i-odgovori-na-njih/

 

Kategorije i prijava rezultata

Imamo dvije kategorije – rekreativnu (u koju spadaju i djeca) i natjecateljsku.

Izbor kategorije imat ćete prilikom svake prijave rezultata. Dakle, ne prijavljujete unaprijed sebe u neku od kategorija, već svoj rezultat prijavljujete u rekreativnu ili natjecateljsku kategoriju.

Rezultat ćete prijavljivati preko svog linka, istog onog koji ste dobili na mail prilikom prijave i kad smo potvrdili uplatu. Dakle, svaki trkač ima individualni link na kojem prijavljuje rezultate za sva kola, uvijek preko istog linka.

Prije svakog kola, u četvrtak, poslat ćemo ponovno svakom njegov link.

Ovako izgleda obrazac za prijavu rezultata, upisujete:

  • udaljenost U METRIMA
  • vrijeme: sate, minute, sekunde
  • zalijepite link ako prijavljujete rezultat u natjecateljsku kategoriju.

 

Rekreativna kategorija

Rekreativna kategorija nije natjecateljska. To znači da svi koji žele u rekreativnu kategoriju, (a to su i sva djeca), mogu istrčati (ili prehodati) proizvoljnu distancu. Za odrasle poželjno je 2 km ili više, a djeca mogu i manje, primjerno dobi djeteta.

Rezultati dječje i rekreativne kategorije bit će objavljeni sortirano prema startnom broju. Za prijavu rezultata rekreativne kategorije dovoljan je sportski sat ili mobitel s aplikacijom koja prati prijeđenu udaljenost i vrijeme. Od aplikacija preporučujemo StravaSports Tracker koja radi na Android i iOS mobitelima.

 

Natjecateljska kategorija

Natjecateljska kategorija ima četiri zadane distance – 5 km, 10 km 21.1 km (polumaraton) i 42.2 km (maraton). Dakle, oni koji žele prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju, moraju istrčati točnu dužinu jedne od zadanih dionica.

Oni koji žele prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju moraju imati sportski sat i/ili aplikaciju iz koje se može podijeliti link na aktivnost, koji mora biti postavljen na “javno” da ga se može pregledati. To su npr. Garmin, Suunto, Polar… tj. njihove aplikacije, a postoji i nekoliko aplikacija za mobitel koje to mogu, npr. Sports Tracker i Strava, odlične besplatne aplikacije.

Dakle, za natjecateljsku kategoriju nije dovoljno samo upisati rezultat ili imati sliku s aktivnosti, potreban je link na GPS zapis koji ćemo kontrolirati.

Ako ne želite koristiti aplikaciju koja može podijeliti link, Vaš uređaj ne podržava takvu aplikaciju ili ne želite da mi vidimo vašu aktivnost, rezultat morate prijaviti u rekreativnu kategoriju.

Link izgleda npr. ovako: https://www.strava.com/activities/49561762208  i to je ono što treba priložiti u prijavi rezultata natjecateljske kategorije. Neće se priznavati “linkovi” koji vode na sliku (screen capture) aktivnosti i slično.

Da zaključimo – ako želite rezultat prijaviti u natjecateljsku kategoriju, morate koristiti aplikaciju koja može podijeliti link, a aktivnost mora biti postavljena na “javno” da je možemo provjeriti.

 

Kako mjeriti aktivnost za natjecateljsku kategoriju

Aktivnost mora biti neprekinuta, tj. nije dozvoljeno zaustavljanje “štoperice” prilikom aktivnosti. Baš kao i na pravoj utrci, gleda se ukupno vrijeme aktivnosti od starta do cilja (elapsed time). Sve prijave koje će imati upisano pogrešno vrijeme ćemo poništiti. Svaki pokušaj varanja zaustavljanjem aplikacije/sata i ponovnim nastavkom trčanja ćemo sankcionirati diskvalifikacijom.

Aktivnost za natjecateljsku kategoriju ne smije biti kraća od distance koja se prijavljuje. Znači, 4.90 km nije 5 km, 21 km nije polumaraton već treba istrčati 21.1 km, isto tako 42 km nije maraton već treba istrčati 42.195 metara. Svaka prijava s kraćom distancom bit će nevažeća. S druge strane, aktivnost smije biti neznatno duža, npr. 5.01 km, 10.05, 21.13 ili 42.30.

 

Kako ćemo odrediti pobjednike u natjecateljskoj kategoriji

Odlučili smo se za najjednostavniji model – za svaku dionicu u muškoj i ženskoj kategoriji, pobjednici će biti oni koji su dionicu istrčali najbrže, na bilo kojem kolu lige. Onima koji su u natjecateljskoj kategoriji istu dionicu istrčali više puta, u ukupni poretku na kraju lige ući će najbolje vrijeme.

Mi dobro razumijemo sve probleme koje donosi natjecateljska kategorija. Neće svi trčati u istim okolnostima, netko može imati loše vremenske uvjete, trčati na valovitom terenu… Ovo nije prava utrka i nema apsolutne pravde, istih uvjeta za sve i sudaca koji će pratiti utrku.

Apeliramo na fair play, primarni cilj ove lige je rekreacija, motivacija i zabava, a ne pravo natjecanje. Onaj tko odluči varati, vara samo sebe i izlaže se opasnosti da bude diskvalificiran.

 

Trčanje nizbrdo – natjecateljska kategorija

Na prethodnim ligama nismo imali slučajeve da netko trči isključivo nizbrdo i tako ostvari prednost. No bez obzira, vrijedi pravilo o 10% razlike uzbrdo/nizbrdo koliko ćemo tolerirati.

Kratko objašnjenje: ako netko istrči najbolje vrijeme distance u natjecateljskoj kategoriji, a zapis aktivnosti prikazuje da je vertikalna oscilacija više od 10% veća kod trčanja nizbrdo, takav rezultat neće konkurirati za nagrade.

Primjer: osoba je istrčala 10 km u natjecateljskoj kategoriji. Ukupna visinska razlika uzbrdo je +200 m ukupna visinska razlika nizbrdo je -230 m – ovaj rezultat neće ući u konkurenciju za nagradu. Iznimno tolerirat ćemo moguće greške uređaja kojima trkač mjeri aktivnost, npr. netko trči na ravnoj ulici, ima npr. +5 i -7 metara visinske razlike.

 

Prikupljanje kilometara za donaciju GRAWE Hrvatska

Ova naša liga ima i jedan lijep cilj, a to je da prikupimo 50.000 prijeđenih kilometara koje će GRAWE Hrvatska pretvoriti u donaciju Forumu Europa Donna koji se bori protiv raka dojke.

U “bazen” prikupljenih kilometara idu svi prijavljeni rezultati lige koju trčite jedan dan vikenda (petak, subota ili nedjelja), ali i svi prijeđeni kilometri koje ćete na treningu odraditi tokom tjedna i prijaviti preko obrasca.

Za prijavu tih dodatnih kilometara koristite drugi obrazac koji se također nalazi na vašoj korisničkoj stranici.

Jednako kao kod prijava rezultata lige, upisujete iste podatke, a link na aktivnost nije obavezan.

 

O timskom natjecanju

Imamo četiri tima tj. plemena:

  • Čudnovate slušače
  • Trome bambusare
  • Opasne oklopnjake i
  • Šumske urlikavce

pa ćemo ih posebno pratiti kroz statistiku. S obzirom da nemamo jednak broj trkača u timovima, uspoređivat ćemo ono što je usporedivo – postotak članova tima koji su trčali po svakom kolu, a posebno ćemo nagraditi tim u kojem su trkačice i trkači prešli prosječno najviše kilometara.

Znači, ako želite pobjedu svojem timu trebate:

  • trčati što više kola, tj. svih pet
  • istrčati/prehodati što više kilometara po kolu (bonus bod)

Prema ovim kriterijima dodjeljivat ćemo bodove plemenima i voditi statistiku, te na kraju dobiti ukupne pobjednike.

NAJVAŽNIJI KRITERIJ KOJI DONOSI NAJVIŠE TIMSKIH BODOVA JE – SUDJELOVANJE. To znači da će najveći broj bodova po tom kriteriju dobiti tim koji ima najveći postotak trkača koji su trčali i prijavili svoj rezultat. Ako hoćete pobjedu svog tima, najvažnije je da trčite svako kolo. 🙂

U okviru lige imat ćemo izazove koje ćemo najaviti prije njihovog održavanja. Na izazovima će trkači moći osvojiti dodatne bodove za svoj tim.

 

Kratka rekapitulacija osnovnih pravila

  • REKREATIVNA KATEGORIJA – DJECA

    • nije natjecateljska
    • istrčati ili prehodati dionicu primjerenu dobi djeteta (nije zadana minimalna)
    • prijaviti rezultat kao rekreativnu distancu
    • rezultati će biti poredani po startnom broju

 

  • REKREATIVNA KATEGORIJA – ODRASLI
    • nije natjecateljska
    • istrčati ili prehodati distancu 2 km ili više
    • prijaviti rezultat kao rekreativnu distancu
    • rezultati će biti poredani po startnom broju

 

  • NATJECATELJSKA KATEGORIJA – ODRASLI
    • istrčati jednu od zadanih dionica:
      • 5000 m
      • 10000 m
      • 21097 m – polumaraton
      • 42195 m – maraton
    • prijaviti rezultat
    • priložiti link na GPS zapis postavljen na “javno” da bi se mogao pregledati
    • rezultati će biti po svakoj dionici, klasično kao na pravim utrkama, od najbržeg do najsporijeg, posebno u muškoj i ženskoj kategoriji

 

  • PRIKUPLJANJE KILOMETARA ZA DONACIJU

    • prijavljujete svoje trčanje za ligu
    • dodatno prijavljujete svoja trčanja/hodanja u toku tjedna

 

Kako pratiti informacije o ligi

Sve informacije o ligi pratiti možete na stranici hrvatskatrci.hr

Prije svakog kola poslat ćemo vam mail s linkom za prijavu rezultata. No on je jedinstven za cijelu ligu, možete ga dodati u bookmarke i čuvati do kraja lige.

Ako već niste, pridružite se Facebook grupi Hrvatska trči >> https://www.facebook.com/groups/hrvatskatrci/ Na njoj ćemo se intenzivno družiti svo vrijeme trajanja lige.

Kao i do sada, svoja trčanja možete objavljivati i na “matičnoj” Facebook grupi “TRČIMO! 3sporta.com“, no grupa Hrvatska trči napravljena je baš za ligu.

Nakon trčanja pošaljite nam svoje fotke na hrvatskatrci@gmail.com da ih objavimo u velikom foto albumu na Facebooku.

Rezultati natjecateljske kategorije će biti objavljeni nakon svakog kola na stranici utrka.com, a rezultati rekreativne na stranici Hrvatska trči.

Svoje upite možete poslati na mail hrvatskatrci@gmail.com

 

 

Scroll to top