fbpx

Zimska liga Hrvatska trči – detaljna pravila

U nastavku donosimo detaljna pravila Zimske lige Hrvatska trči. Pokušali smo ih napisati što sažetije i informativnije, nadamo se da će svima biti jasna. Ukoliko imate još koje neodgovoreno pitanje, uvijek možete poslati mail na hrvatskatrci@gmail.com i odgovorit ćemo vam u kratkom roku.

 

Prije svega nekoliko općenitih pitanja i odgovora, za one koji sudjeluju prvi put:

Koliko kola ima liga: četiri, trčimo svaki vikend od 12./13. 12. 2020. do 2./3. 1. 2021. godine:

  1. kolo 12./13. 12. 2020
  2. kolo 19./20. 12. 2020.
  3. kolo 26./27. 12. 2020.
  4. kolo 2./3. 1. 2021.

Moram li trčati svako kolo: ne, za finišersku medalju dovoljno je istrčati i prijaviti jedan rezultat, ali bilo bi odlično da trčite što je moguće više kola, zato ste se valjda prijavili. 🙂

Kojim danima se trči i kada: trči se subotom ili nedjeljom, dan koji vam bolje odgovara. Trčati/hodati možete u bilo koje doba dana i na bilo kojem mjestu.

Ne mogu istrčati 5 km, mogu li hodati: naravno, hodati ili kombinirati hodanje/trčanje.

Mogu li trčati različite dionice natjecateljske kategorije: da, možete trčati sve četiri dionice, svaku na jednom kolu, možete samo jednom prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju, a ostale u rekreativnu, tj. možete trčati sve moguće kombinacije. 🙂

Još pitanja i odgovora potražite ovdje: https://hrvatskatrci.hr/najcesca-pitanja-i-odgovori-na-njih/

 

Kategorije i prijava rezultata

Idemo objasniti kategorije. Imamo dvije kategorije – rekreativnu (u koju spadaju i djeca) i natjecateljsku. Izbor kategorije imat ćete prilikom svake prijave rezultata. Dakle, ne prijavljujete sebe u neku od kategorija, već svoj rezultat prijavljujete u rekreativnu ili natjecateljsku kategoriju.

Rezultat ćete prijavljivati preko jednostavnog obrasca na stranici utrka.com. Svaki trkač ima individualni link na kojem prijavljuje rezultate za sva kola, uvijek preko istog linka. Prije svakog kola, u petak, poslat ćemo svakome njegov link.

Obrazac za prijavu rezultata bit će za pojedino kolo aktivan od subote u 00:00 sati do ponedjeljka u 12:00. Izvan tog vremena rezultati se neće moći prijaviti.

 

Rekreativna kategorija (u kojoj su i djeca)

Rekreativna kategorija nije natjecateljska. To znači da svi koji žele u rekreativnu kategoriju, (a to su i sva djeca), mogu istrčati (ili prehodati) proizvoljnu distancu. Za odrasle poželjno je 5 km ili više, a djeca mogu i manje, primjerno dobi djeteta.

Rezultati dječje i rekreativne kategorije bit će objavljeni sortirano prema startnom broju. Za prijavu rezultata rekreativne kategorije dovoljan je sportski sat ili mobitel s aplikacijom koja prati prijeđenu udaljenost i vrijeme. Od aplikacija preporučujemo Sports Tracker koja radi na Android i iOS mobitelima.

 

Natjecateljska kategorija

Natjecateljska kategorija ima četiri zadane distance – 5 km, 10 km 21.1 km (polumaraton) i 42.2 km (maraton). Dakle, oni koji žele prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju, moraju istrčati točnu dužinu jedne od zadanih dionica.

Oni koji žele prijaviti rezultat u natjecateljsku kategoriju moraju imati sportski sat i/ili aplikaciju iz koje se može podijeliti link na aktivnost, koji mora biti postavljen na “javno” da ga se može pregledati. To su npr. Garmin, Suunto, Polar… tj. njihove aplikacije, a postoji i nekoliko aplikacija za mobitel koje to mogu, npr. Sports Tracker, odlična besplatna aplikacija.

Dakle, za natjecateljsku kategoriju nije dovoljno samo upisati rezultat ili imati sliku s aktivnosti, potreban je link na GPS zapis koji ćemo kontrolirati.

Aktivnost mora biti neprekinuta, tj. nije dozvoljeno zaustavljanje “štoperice” prilikom aktivnosti. Baš kao i na pravoj utrci, gleda se ukupno vrijeme aktivnosti od starta do cilja (elapsed time).

Aktivnost ne smije biti kraća od distance koja se prijavljuje. Znači, 4.90 km nije 5 km, 21 km nije polumaraton već treba istrčati 21.1 km, isto tako 42 km nije maraton već treba istrčati 42.195 metara. Svaka prijava s kraćom distancom bit će nevažeća. S druge strane, aktivnost smije biti neznatno duža, npr. 5.01 km, 10.05, 21.13 ili 42.30.

U netjecateljsku kategoriju ne mogu se prijaviti rezultati trčanja u zatvorenom, tj. na pokretnoj traci.

 

Kako ćemo odrediti pobjednike u natjecateljskoj kategoriji

Odlučili smo se za najjednostavniji model – za svaku dionicu u muškoj i ženskoj kategoriji, pobjednici će biti oni koji su dionicu istrčali najbrže, na bilo kojem kolu lige. Onima koji su u natjecateljskoj kategoriji istu dionicu istrčali više puta, u ukupni poretku na kraju lige ući će najbolje vrijeme.

Molimo sve da shvate, mi razumijemo sve probleme koje donosi natjecateljska kategorija. Neće svi trčati u istim okolnostima, netko može imati loše vremenske uvjete, trčati na valovitom terenu… Ovo nije prava utrka i nema apsolutne pravde, istih uvjeta za sve i sudaca koji će pratiti utrku.

Apeliramo na fair play, primarni cilj ove lige je rekreacija i zabava, a ne pravo natjecanje. Onaj tko odluči varati, vara samo sebe i izlaže se opasnosti da bude diskvalificiran.

Najbolji u natjecateljskoj kategoriji dobit će nagrade, ali nagradu je moguće osvojiti samo na jednoj distanci. Kratko objašnjenje: ako netko bude najbrži na 5 km i 10 km, dobit će nagradu samo za jednu distancu.

 

Trčanje nizbrdo (pravilo samo za natjecateljsku kategoriju, za proglašenje najboljih)

Na prethodnim ligama nismo imali slučajeve da netko trči isključivo nizbrdo i tako ostvari prednost. Ovaj put uvodimo pravilo o 10% razlike uzbrdo/nizbrdo koliko ćemo tolerirati. Kratko objašnjenje: ako netko istrči najbolje vrijeme distance u natjecateljskoj kategoriji, a zapis aktivnosti prikazuje da je vertikalna oscilacija više od 10% veća kod trčanja nizbrdo, takav rezultat neće konkurirati za nagrade. Primjer: osoba je istrčala 10 km u natjecateljskoj kategoriji. Ukupna visinska razlika uzbrdo je +200 m ukupna visinska razlika nizbrdo je -230 m – ovaj rezultat neće ući u konkurenciju za nagrade. Iznimno tolerirat ćemo moguće greške uređaja kojima trkač mjeri aktivnost, npr. netko trči na ravnoj ulici, ima npr. +5 i -7 metara visinske razlike.

Kako biti siguran da će ovo pravilo biti ispoštovano? Jednostavno je – istrčite kružnu stazu. Pri tome ne mislimo da trebate trčati u krug (mada je i to dozvoljeno), već da trčite po principu da su vam start i cilj na istom mjestu, trčite “tamo i natrag”. Tako ćete biti sigurni da vam je vertikalna oscilacija približno nula.

 

O timovima

Imamo dva tima, bljuzga (zeleni) i bura (plavi), pa ćemo ih posebno pratiti kroz statistiku. S obzirom da nemamo jednak broj trkača u timovima, uspoređivat ćemo ono što je usporedivo – postotak članova tima koji su trčali po svakom kolu, prosječnu udaljenost po trkaču i prosječni tempo.

Znači, ako želite pobjedu svojem timu trebate:

  • trčati što više kola
  • istrčati što više kilometara po kolu

a u slučaju da timovi po prethodna dva kriterija budu izjednačeni, gledat ćemo i prosječan tempo kojim su trčali članovi tima.

 

Kratka rekapitulacija osnovnih pravila

  • REKREATIVNA KATEGORIJA – DJECA
    • nije natjecateljska
    • istrčati ili prehodati dionicu primjerenu dobi djeteta (nije zadana minimalna)
    • prijaviti rezultat kao rekreativnu distancu
    • rezultati će biti poredani po startnom broju

 

  • REKREATIVNA KATEGORIJA – ODRASLI
    • nije natjecateljska
    • istrčati ili prehodati distancu 5 km ili više
    • prijaviti rezultat kao rekreativnu distancu
    • rezultati će biti poredani po startnom broju

 

  • NATJECATELJSKA KATEGORIJA
    • istrčati jednu od zadanih dionica:
      • 5000 m
      • 10000 m
      • 21097 m – polumaraton
      • 42195 m – maraton
    • prijaviti rezultat
    • priložiti link na GPS zapis postavljen na “javno” da bi se mogao pregledati
    • rezultati će biti po svakoj dionici, klasično kao na pravim utrkama, od najbržeg do najsporijeg, posebno u muškoj i ženskoj kategoriji

 

Kako pratiti informacije o ligi

Sve informacije o ligi pratiti možete na stranici hrvatskatrci.hr

Imamo privatnu Facebook grupu samo za trkačice i trkače lige, pridružite joj se, Hrvatska trči >> https://www.facebook.com/groups/hrvatskatrci/

Kao i do sada, svoja trčanja možete objavljivati i na “matičnoj” Facebook grupi “TRČIMO! 3sporta.com“, no grupa Hrvatska trči napravljena je baš za ligu.

Nakon trčanja pošaljite nam svoje fotke na hrvatskatrci@gmail.com da ih objavimo u velikom foto albumu na Facebooku.

Rezultati će biti objavljeni nakon svakog kola na stranici utrka.com

Svoje upite možete poslati na mail hrvatskatrci@gmail.com

 

 

Scroll to top